TV reclames zorgen voor meer mediabrowsen
Reclames op televisie werken, ze zorgen voor meer surfgedrag naar de adverteerders.
Deze gegevens blijken uit het Media Browsing onderzoek dat in Hilversum werd gepresenteerd. Het doel van het onderzoek was het vergaren van kennis over het effect van mediacampagnes op het surfgedrag van consumenten. Hiervoor werd bij bijna 3 duizend personen gedurende 3 maanden het effect van 16 verschillende campagnes op het surfgedrag geanalyseerd. Het ging hierbij om campagnes van onder andere UPC en de Bijenkorf. Zo bleek dat televisie campagnes, ook onder andere online displays en dagbladen zijn meegenomen in het onderzoek, de meeste invloed heeft op het surfgedrag. Na het zien van televisie campagnes gaat men vaak online op zoek naar meer informatie over de producten die geadverteerd worden. Online zoekgedrag wordt steeds belangrijk, gemiddeld zijn mensen 10,3 dagen bezig met het oriënteren en vergelijken voor overgegaan wordt op een aankoop. In 2002 was dit slechts 5,2 dagen.